A magyar járműipar jövője szempontjából kulcskérdés, hogy a hazai beszállítók képesek lesznek-e a versenyképességük megőrzésére, illetve a jövő HR-megoldásainak felhasználásával tudják-e kezelni a vállalatok a hatalmas méreteket öltő munkaerőhiányt. Többek között ezeket a témákat járták körbe a szakértők a Járműipar 2019 konferencián, amelynek a keretében a betegségek miatti termelékenység csökkenéssel is kiemelten foglalkoztunk.
Bár az ipar 4.0 ma már egy széles körben használt fogalom, ennek ellenére úgy tűnik nem mindenki ugyanazt érti alatta. Sem a szükségességéről, sem a céljáról, sem a bevezetésének módszeréről nincsen egységesen kialakult kép. Abban azonban minden szakértő egyetért, hogy aki nem tesz lépéseket a megoldás bevezetésére,az később behozhatatlan versenyhátrányba kerülhet. Beszámolónk a Portfolio-MAGE Járműipar 2019 konferenciájáról.
Ha versenyben akar maradni a hazai járműgyártás, hatalmas kihívásokat kell leküzdenie: globálisan a visszaeső új autó eladások, a szigorodó emissziós elvárások és az új technológiák előretörése okozza a legnagyobb problémákat. A hazai munkaerőhiány és az elmúlt időszakban bekövetkezett bérrobbanás pedig tovább nehezítik a magyarországi vállalatok működését. A kialakult helyzet megoldásában sokat segíthet a megfelelő digitális eszközök, valamint vállalatirányítási módszerek alkalmazása. A versenyképesség megőrzése szempontjából fontos lesz továbbá a megfelelő színvonalú oktatás, a flexibilitás és agilitás, illetve mindazon technológiák alkalmazása, amelyek rendelkezésre állnak a gyártók részére a hatékonyabb működés megvalósítás érdekében.
Bár egyre több jel utal arra, hogy a járműgyártás évek óta tartó aranykora a végéhez közelít és a piaci szereplőknek számos kihívással kell szembenézniük, a magyarországi vállalatok többsége számára a legnagyobb kockázatot még mindig a kínzó méreteket öltő munkaerőhiány jelenti. Az iparágban tapasztalható bérrobbanás ráadásul már a versenyképességünket veszélyezteti, hátrányba hozhatja Magyarországot a beruházási döntések mérlegelésekor. A kialakult helyzet megoldásában sokat segíthet az Ipar 4.0 megoldásainak alkalmazása, de ez az út is számos problémát, buktatót rejt.
Székesfehérvár egyik legnagyobb vállalatánál, a Denso Kft.-nél szerdán későn este megszületett a bérmegállapodás a vezetőség és a vállalatnál képviselettel rendelkező szakszervezetek között - írja a feol.hu. Szincsák Attila gazdasági igazgató kiemelte: emelés mértékére vonatkozó, megnövekedett igények azonban meghaladták az eredeti terveinket.
A hamarosan kezdődő és a tervezett fejlesztéseknek köszönhetően a magyar autóipar éves termelési értéke elérheti a 10 ezer milliárd forintot - jelentette ki a külgazdasági és külügyminiszter az Enmech Hungary Kft. beruházását bejelentő pénteki sajtótájékoztatón Budapesten.
Történelmi változások zajlanak a járműiparban, az új trendek több mint 100 éves üzleti modelleket zúzhatnak darabokra egy olyan kritikus időszakban, amikor az egyes szereplőknek számos más kihívással is meg kell küzdeniük. A globális kereskedelmi háború, a megállapodás nélküli Brexit rémképe, vagy éppen a drámai munkaerőhiány okozta bérrobbanás már most is kedvezőtlen hatással van az iparágra, hogy csak a legégetőbb problémákat említsük. Ebben a kifejezetten izgalmas időszakban kerül megrendezésre immár 7. alkalommal a Portfolio és a Magyar Gépjárműipari Egyesület közös szakmai konferenciája. Az esemény célja, hogy hazai és régiós piaci szereplők, szakértők segítségével átfogó képet adjon a legfontosabb globális trendekről, kihívásokról és az azokra adható leghatékonyabb megoldásokról.
A WHO szerint nagyon nem néz ki jól a helyzet.
Háborús híreink vasárnap.
A hatóságok már őrizetbe vették.
Több élelmiszer, víz és orvosi felszerelés fog bejutni.
Aggódnak a balti országok.
Kilőttek a határidős árak, de meddig lehet a nyugati civilizáció kávéfogyasztási igényeit kielégíteni?
Ki nyer? Az amerikai kormány vagy a ByteDance?
Kaiser Ferenc, az NKE docense a Portfolio Checklistben értékelte az Ukrajnának jóváhagyott új segélycsomagot.